MUZEJ MIMARA 22.11.2010.

CONCERT GIVEN BY PIANIST SRETNA MEŠTROVIĆ, MIMARA MUSEUM  2010
Proceeds went to two girls with no parental care, in order to help them continue their academic training.

PRIHOD OD PRODAJE ULAZNICA NAMIJENJEN JE STUDIJU MLADIH DJEVOJAKA BEZ RODITELJSKE SKRBI

Za realizaciju koncerta od srca zahvaljujemo:
Gospođi Sretni Meštrović i Muzeju Mimara
Projekt su novčanim sredstvima pomogli : Energetika i VIP.
Projekt su vodile članice Kluba: Jasminka Butorac, Mia Pervan, Danijela Petrić, Seadeta Midžić, Krešimira Koščec, Ana Marija Bešker, Vesna Kinc Murtić  i kandidatkinji Jasna Vernić.

Fotografije: Kristijan Komarica

 

 


22.studenog 2010. pred prepunom dvoranom Muzeja Mimara održan je koncert pijanistice Sretne Meštrović.  Prihod od koncerta namijenjen je  školovanju Martine Majdandžić i Đurđice Šćurec, djevojaka koje su donedavno živjele u Domu za djecu Zagreb, a nakon završene srednje škole uspješno su se upisale na studij i žive u stambenoj zajednici na Borovju. Stambenu zajednicu čini 7 stanova u kojima je zbrinuto 20 mladih u dobi od 17-21 godinu po otpustu iz dječjih domova.

 

O umjetnici:
Sretna Meštrović rođena je u Zagrebu gdje je završila studij na Muzičkoj akademiji kao jedna od posljednjih studenata glasovira Svetislava Stančića, osnivača zagrebačke pijanističke škole. Dobitnica je nagrade Hrvatskog glazbenog zavoda kao najbolji diplomand svoje generacije. Usavršavala se kod Nikite Magalova i Carla Zecchia koji ju je isticao kao izuzetnu umjetnicu osebujne i dojmljive glazbene osobnosti. U Budimpešti je polazila Bartokov seminar u klasi poznatog mađarskog skladatelja i glasovirskog pedagoga Pala Kadoša. Dobitnica je brojnih nagrada, a svoj umjetnički rad okrunila je nagradom «Milka Trnina» za najbolji koncert u Hrvatskoj u sezoni 1991/92. Uz brojne recitale nastupala je uz Zagrebačku filharmoniju, Zagrebačke soliste, Zagrebačke simfoničare kao i uz Studio-orkestar iz Hanovera. Snimala je za radio i televiziju. O njoj je snimljena emisija «Umjetnički portret Sretne Meštrović». Nosač zvuka s integralnim ciklusom Franza Liszta «Harmonies poetiques et religieuses) snimljen je uživo na koncertu u koncertnoj dvorani «Vatroslav Lisinski) i po tome je jedinstven u svijetu. Osim umjetničkim, pijanistica Sretna Meštrović bavi se i pedgoškim radom te je dugogodišnji profesor na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu.


Program koncerta „U ritmu valcera“
Dora Pejačević „Hiroviti valceri“
Valcer u Es-duru
Valcer u As-duru
Valcer u cis-molu
Valcer u fis-molu
Valcer u H-duru
Valcer u E-duru
Valcer u a-molu
Valcer u A-duru
Valcer u fis-molu
Frédéric Chopin
Valcer u Es-duru, op.posth.
Valcer u As-duru, op.posth.
Valcer u Ges-duru, op.70 br.1
Franz Schubert-Franz Liszt
 Soirée de Vienne br.6
Charles Gounod- Franz Liszt
Valcer iz opere Faust

O koncertu:
Pijanistička valkira Sretna Meštrović (Matica Hrvatska/Vijenac br. 437, 2. prosinca 2010.)
piše Jana Haluza

Kao da nije planirala, Sretna Meštrović cjelovečernji je solistički recital u dvorani Muzeja Mimara smjestila točno na Dan svete Cecilije, 22. studenog. Jer ta istaknuta umjetnica iznimne karizme i stvaralačke vizije sigurno ne mari za povode, obljetnice ni konvencije. Njezino je djelovanje individualna akcija od općeg interesa, gesta snažna i odvažna, a odnos prema glazbi kojoj služi istodobno ponizan i strastven. Kako smo mogli vidjeti po sasvim ispunjenoj dvorani, na radost mnogih obožavatelja. Puna energije, ideja i kreativnosti, jedva čeka da u javnosti svoj iskonski talent i visoki izvođački kalibar stavi u službu viših plemenitih ciljeva.

Tako se spremno odazvala pozivu zagrebačkog kluba Soroptimist International da održi dobrotvorni koncert, pri čemu bi prihod od koncerta bio namijenjen studiju mladih bez roditeljske skrbi, problem s kojim sigurno suosjeća kao trostruka majka i višestruka profesorica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Soroptimist International Club Zagreb inače je dio svjetske organizacije zaposlenih žena raznolikih profesija koja u 125 zemalja promiče ljudska prava i položaj žena u svim sferama njihova života, putem raznorodnih projekata i aktivnosti. Tako je i Meštrovićkin recital bio namijenjen pomoći upravo dvjema djevojkama, i stoga uobličen u trodobni cirkularni pokret. Već neko vrijeme umjetnica se bavi interpretacijama valcera kroz razne skladateljske vizije i estetike, a na primjeru zagrebačkoga je recitala u grandioznom luku i gradaciji kompleksnosti i intenziteta povezala Hirovite valcere Dore Pejačević, tri valcera Frédérica Chopina, sve do bravuroznih Lisztovih transkripcija i adaptacija Schubertove glazbe (Soiré de Vienne, br. 6) i Gounoda (Valcer iz opere Faust). Taj je karakterističan izdanak posljednje generacije studenata klavira legendarnoga Svetislava Stančića na Zagrebačkoj akademiji ujedno studentica stupova svjetskoga pijanizma kao što su Nikita Magalov i Carlo Zecchi, neštedljivo prebirala po klavijaturi izvlačeći iz nje orkestralnu zvukovnost. U svaki je ton glazbe koja nije njezina, ali je prihvaća kao vlastito dobro, unosila svoj snažan karakter koji se razlaže na milijun tonskih čestica tvoreći sveukupno punokrvni klavirski zvuk prave pijanističke valkire. Bespoštedna prema sebi, večer za pamćenje nadopunila je višeslojnim razlaganjima anđeoskih valcera Johannesa Brahmsa u dodatku.