Muzej grada Zagreba 30.01-07.02.2009.

Prihod od prodaje fotografija namijenjen je UDRUZI OZANA

Za realizaciju izložbe od srca zahvaljujemo: Mari Milin za donirane fotografije, Maji Arčabić, kustosici Muzeja grada Zagreba  za koncepciju izložbe, Bilić_Müller Design Studiju za likovno oblikovanje izložbe, Ivi Prosoli za predgovor katalogu, Sanji Kuzmanović za dizajn kataloga  i domaćinu Muzeju grada Zagreba
U realizaciji projekta su pomogli: HRT i Branka Šeparović s prilogom u „Škrinjici“

Sponzori i donatori:
Medicinska naklada d.o.o, Vip-net, Solpharm,  Hotel Palace, Talia model: Model casting&management, Fed d.o.o.,  Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport


Projekt su vodile članice Kluba:  Anđa Raič, Vesna Kincl Murtić, Ana Marija Bešker, Ružica Kovačević, Mirjana Rakić

 


U Noći muzeja, 30. siječnja 2009. godine, Muzej grada Zagreba i udruga Soroptimist International Klub Zagreb priredili su izložbu fotografija i reviju povijesnog rublja, objedinjujući javni interes i humanitarni rad.

Katalog:

Fotografije:

Iz medija:

Modna fotografija od samih svojih početaka vrlo ilustrativno govori o društvu i njegovim mijenama. Kroz promjenu stila u ženskom odijevanju moguće je pratiti i sve izmjene pozicije žene unutar društva, socijalnih prilika, običaja i trendova, ali i odraz trendova u ostalim granama kako primijenjene tako i tzv. čiste umjetnosti. Ovom je izložbom izvršen pogled unatrag – u potpunosti individualizirani pristup Mare Milin našao se konfrontiran s povijesnim modelima rublja.

Tako Mare povijesnom rublju, bilo da je riječ o flanelskim gaćicama s kraja 19. stoljeća, korzetu, kapicama s početka ili spavaćicama iz sredine 20. stoljeća prilazi na isti, sebi svojstven način. Modele smješta mahom u svijetle akromatske prostore, čime još više naglašava njihovu fragilnost, kao i osjetljivost materijala od kojih su izrađeni. Posebnu pažnju pridaje detaljima, kao što su jabuka ili cvijet u ruci modela ili tek minimalno naznačena scenografija, ili pak poseban izrez. Takvim postupkom i spomenutim detaljima oprezno i nenametljivo dodjeljuje ulogu nositelja blagog nagovještaja priče. Snimke povijesnog rublja postaju puno više od samog dokumenta vremena. Interpretacijom u kojoj ujednačenim pristupom različitim povijesnim razdobljima (a rublje možemo shvatiti kao znakove tih razdoblja) briše njihovu kontekstualnu uvjetovanost, neutralizira njihovo prvotno značenje i smješta ih u zonu univerzalno lijepog.

Iva Prosoli